10
освіта), які здатні розв’язувати складні задачі та проблеми навчання, виховання
й розвитку, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення
інновацій, характеризується невизначеністю умов і вимог. Педагогічні
працівники зі ступенем магістра мають бути здатними брати участь у створенні
та впровадженні нового змісту освіти та новітніх методик (технологій)
навчання, поєднувати власну педагогічну (науково-педагогічну, мистецько-
педагогічну) діяльність на високому професійному рівні з поширенням кращої
практики, експертною діяльністю та наставництвом на основі власного
педагогічного досвіду. Особливим завданням другого (магістерського) рівня
вищої педагогічної освіти є підготовка педагогічних працівників для
забезпечення закладів, передусім, педагогічної, спеціалізованої освіти, фахової
передвищої, післядипломної та профільної середньої освіти академічного і
професійного спрямування. Особи, які здобули другий (магістерський) рівень і
продемонстрували здатність до дослідницької роботи у галузі освіти, мають
заохочуватись до здобуття третього (освітньо-наукового чи освітньо-творчого)
рівня вищої педагогічної освіти. Переваги при вступі на програми другого
(магістерського) рівня вищої освіти повинні надаватись особам, які здобули
практичний досвід педагогічної роботи в закладі освіти не менше двох років
після отримання диплома бакалавра.
Завданням першого (бакалаврського) рівня вищої педагогічної освіти є
підготовка кваліфікованих педагогічних працівників для дошкільної освіти,
початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти, професійної
(професійно-технічної) освіти, спеціалізованої початкової мистецької освіти,
які здатні вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми
навчання, виховання та розвитку (у тому числі, такі, що характеризуються
комплексністю та невизначеністю умов), що передбачає застосування певних
теорій та методів відповідних наук. Особливим завданням . першого
(бакалаврського) рівня вищої педагогічної освіти є підготовка педагогічних
працівників для забезпечення потреб базової середньої освіти, професійної
(професійно-технічної) освіти та спеціалізованої початкової мистецької освіти.
Особи з першим (бакалаврським) рівнем вищої педагогічної освіти мають
заохочуватись до здобуття другого (магістерського) рівня вищої педагогічної
освіти, передусім у межах системи безперервного професійного розвитку з
відривом або без відриву від професійної діяльності (зокрема, шляхом
неформальної освіти та визнання надбаних результатів навчання в системі
формальної освіти).
Завданням початкового рівня (короткого циклу) вищої педагогічної
освіти є підготовка кваліфікованих педагогічних працівників для дошкільної
освіти, початкової середньої освіти, базової середньої освіти (за предметними
спеціальностями: образотворче мистецтво, трудове навчання та технології,
музичне мистецтво, фізична культура) та позашкільної освіти, початкової
мистецької освіти, майстрів виробничого навчання для професійної
(професійно-технічної) освіти, які здатні вирішувати складні спеціалізовані
задачі та деякі практичні проблеми навчання та виховання (у тому числі, такі,
що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов), що передбачає