Державний професійно-технічний навчальний заклад "Дубровицький професійний ліцей"
Відповідно до Закону України «Про освіту», Положення про внутрішню
систему забезпечення якості освіти в ДПТНЗ “Дубровицький професійний ліцей”
схваленого на засіданні педагогічної ради (протокол No9 від 27.06.2023), враховуючи
наказ Міністерства освіти і науки України No 509 від 06 травня 2021 року “Про
затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи
забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти,
наказу ДПТНЗ “Дубровицький професійний ліцей” No68 від 12 квітня 2024 року, з
метою пошуку шляхів вдосконалення освітньої діяльності в процесі розбудови
внутрішньої системи забезпечення якості освіти, проведення оцінювання якості
освітньої діяльності закладу освіти, приведення освітнього процесу у відповідність
до вимог законодавства.
Самооцінювання здійснювалося за напрямами “Освітнє середовище”,
“Система оцінювання здобувачів освіти”, “Педагогічна діяльність педагогічних
працівників закладу освіти”.
Опитування учасників освітнього процесу, а саме: учні, батьки, педагогічні
працівники, відбувалося методом анкетування за допомогою додатку Google Forms.
Участь в опитуванні взяло 176 респондентів (87 учнів, 63 батьки, 16 педагогів).
Результати проведеного опитування показали, що принцип
людиноцентризму, а також дотримання прав учасників освітнього процесу
закріплені в основних документах закладу освіти: статуті, освітній програмі,
правилах поведінки, правилах внутрішнього розпорядку. 82,8% учнів обізнані зі
своїми правами та обов’язками.
Результати проведеного самоаналізу освітнього середовища засвідчили
наступне.
81,6% здобувачів освіти здебільшого охоче і в піднесеному настрої йдуть до
закладу професійної освіти. Так вважає і 63,4% опитаних батьків.
88,5% учням безпечно і психологічно комфортно навчатися у ліцеї. Зі слів
батьків 66,7% у дітей не виникало труднощів щодо адаптації у закладі освіти.
Професійний ліцей забезпечує в приміщеннях та на території безпечні та комфортні
умови для навчання і праці, так вважають 93,7% батьків. 92,1% відповіли, що
забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, освітлення, чистота
кабінетів, створені всі умови медичного обслуговування. 71,4% батьків зазначили,
що в гуртожитку забезпеченні всі необхідні умови проживання і відпочинку.
Більшість батьків отримують інформацію про діяльність закладу освіти від
класних керівників та майстрів виробничого навчання.
Учасники освітнього процесу 96,5% знають та дотримуються вимог охорони
праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, знають та дотримуються правил
поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Педагогічні працівники із залученням
спеціальних служб проводять навчання та інструктажі та систематично
інформуютьздобувачів освіти під час проведення занять.
Це забезпечується за рахунок системи заходів,які сприяють швидкій адаптації
учасників освітнього процесу до умов перебування в ліцеї.
У закладі освіти реалізується антибулінгова політика, спрямована на
запобігання, протидію та реагування проявам булінгу (цькування), дискримінації.
86,2% учнів не зазнавали за останній рік у ліцеї або за його територією
на регулярній основі щось із наступного: психологічне насильство (крик,
залякування, тролінг, маніпуляції, приниження, кепкування), фізичне насильство,
економічне насильство (вимагання грошей, відбирання їжі, особистих речей).
Здійснюється інформування здобувачів освіти щодо ознак булінгу, іншого насильства
та запобігання йому. Відбувається систематична співпраця з представниками
правоохороннихорганів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу.
Керівництво, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству,
дотримуються порядку реагування на їх прояви. Здійснюється аналіз причин
відсутності учнів на заняттях та вживаються відповідні заходи. Психологічна служба
у своїй діяльності тісно співпрацює з керівництвом та класними керівниками.
Систематично надаються консультації учасникам освітнього процесу з проблем
адаптації, булінгу, мобінгу, особистісного розвитку та інших проблем.
Загалом 96,8% опитаних батьків задоволені організацією освітнього процесу
в ліцеї.
Щодо системи оцінювання навчальних досягнень учнів в результаті проведеного
самооцінювання було виявлено наступне.
Для оцінювання здобувачів освіти педагоги використовують: поточне,
формувальне, самооцінювання учнями, взаємне оцінювання учнів, підсумкове.
Критерії оцінювання, запропоновані МОН є доступними та зрозумілими для учнів,
оприлюднені в різних формах: усній, на інформаційних стендах у навчальних
кабінетах. Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на компетентнісному
підході. Для запобігання випадкам порушень академічної доброчесності серед
здобувачів освіти (списування, плагіат, фальсифікація тощо) 93,8% проводять бесіди
щодо дотримання академічної доброчесності, а 50% педагогів знайомлять
здобувачів освіти з основами авторського права.
На думку батьків (95,2%) отримують інформацію про критерії та навчальні
досягнення дитини про те, що викладачі та майстри виробничого навчання
справедливо оцінюють навчальні досягнення дітей. 85,1% дітей переважно
задоволені розкладом занять.
Самооцінювання системи педагогічної діяльності закладу освіти засвідчило
наступне.
Педагоги самостійно розробляють календарно-тематичні плани відповідно до
державних стандартів, навчальних програм, освітніх програм.
Педагогічні працівники розробляють або використовують інформаційні
освітні ресурси під час проведення навчальних занять або обов’язкових видів
роботи для учнів.
У закладі освіти відбувається формування в учнів суспільних цінностей через
зміст навчального матеріалу предметів. Під час проведення навчальних занять в
учнів виховується почуття патріотизму, поваги до державної мови, законів
України. Відбувається розвиток загальнолюдських цінностей, навичок співпраці та
командної роботи. Педагогічні працівники сприяють розвиткові демократичних
цінностей та громадянських компетентностей учнів. Особистим прикладом
виховується в учнів толерантне ставлення та взаємоповага між учасниками
освітнього процесу. Педагоги володіють навичками використання
комп’ютерних технологій в освітньому процесі, використовують у своїй роботі
інформаційно-комунікаційні технології, які сприяють оволодінню учнями
ключовими компетентностями. Під час проведення навчальних занять
використовуються медіаресурси, можливості Інтернет-мережі. Педагоги
інформують здобувачів освіти як безпечно користуватися Інтернетом – так вважає
90,8% учнів.
У закладі освіти створені всі умови для постійного підвищення кваліфікації
педагогів, їх чергової та позачергової атестації,-так вважають 100% педагогічних
працівників. Вони постійно підвищують свій професійний рівень з різних тематик
(використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті 62,5%,
формування у здобувачів освіти громадянської позиції 31,3%, безпечне освітнє
середовище 68,8%, форми організації освітнього процесу 43,8%), використовуючи
різноманітні форми підвищення кваліфікації (онлайн-курси 87,5%, вебінари 43,8%,
самоосвіта 37,5%). Цікавляться новими тенденціями у розвитку освіти. Отримані
навички та компетентності застосовують у викладацькій діяльності. Свій
педагогічний досвід поширюють на освітніх онлайн-платформах-37,5%, у професійних
спільнотах соціальних мереж 31,3%. Систематично аналізують і оцінюють свою
роботу з метою вдосконалення власної педагогічної майстерності. (Відповіді
анкетування додаються: додаток 1 на 5 арк., додаток 2 на 9 арк.
Отже, вважати рівень організації якості освіти за напрямками “Освітнє
середовище”, “Система оцінювання здобувачів освіти”, “Педагогічна діяльність
педагогічних працівників закладу освіти” у закладі професійної освіти достатнім.
Методист Т.ШЕРЕМЕТА
Copyright © 2024 Державний професійно-технічний навчальний заклад "Дубровицький професійний ліцей" | Powered by Тема Hantus для WordPress